Tisztelt Szülők!
Hétfőn (2025.04.28.) este jelent meg a Tudásbázis oldalán a KRÉTA fejlesztők alábbi tájékoztatása a KRÉTA Szülőknek iOS mobil applikációk használatáról:
+36 28 360 013, titkárság: +36 30 713 3468, alsós ig. helyettes: +36 30 337 6452, OM azonosító: 032424
Tisztelt Szülők!
Hétfőn (2025.04.28.) este jelent meg a Tudásbázis oldalán a KRÉTA fejlesztők alábbi tájékoztatása a KRÉTA Szülőknek iOS mobil applikációk használatáról:
A Magyar Közlöny Hivatalos Értesítőjének 17. számában megjelent a nemzetgazdasági miniszter közleménye az általános gyermek- és ifjúsági baleset-biztosításról szóló 119/2003. (VIII. 14.) Korm. rendeletben meghatározott balesetbiztosítási szerződés megkötéséről.
A szerződés alapján 2024. január 1. és december 31. közötti időszakra a tárgyi biztosítási szolgáltatást a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. és a Groupama Biztosító Zrt. szolgáltatja.
A 2024. évi gyermek és balesetbiztosítással kapcsolatos igényeket a CIB Pannónia Életbiztosító Nyrt. honlapján (https://www.cigpannonia.hu/ugyfeleinknek/alt-gyerek-balesetbiztositas) található igénybejelentő kitöltésével, az ott olvasható eljárásrendben és mellékletekkel szükséges benyújtani.
A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. visszamenőlegesen 2024. január 1-től fogadja a bejelentéseket.
A köznevelés rendszerében kiállított bizonyítványmásodlat az eredeti okirat pótlására szolgáló, a törzslap tartalmával megegyező, a kiállításának időpontjában hitelesített irat. (20/2012. EMMI R. 114. § (1) bekezdés)
Ha egy kiállított (ideértve a megnyitott bizonyítványt is) vagy kiadott érvényes bizonyítvány elveszett vagy megsemmisült, a tulajdonosa (kiskorú esetén a törvényes képviselője) kérheti annak pótlását. A pótlásra szolgáló másodlat készítését az eredeti bizonyítványt kiállító iskola vagy jogutódja, az iskola jogutód nélküli megszűnése esetén az végzi, akinél a megszűnt iskola iratait elhelyezték (a továbbiakban együtt: kiállító szerv).
Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre – a törzslap alapján bizonyítványmásodlat állítható ki. A bizonyítványmásodlatért a külön jogszabályban meghatározottak szerint illetéket kell leróni. (20/2012. EMMI R. 96. § (6) bekezdés)
Ha az iskolában minden nyilvántartás megsemmisült, a pótbizonyítványban csak azt lehet feltüntetni, hogy az abban megjelölt személy az iskola tanulója volt. Ilyen tartamú pótbizonyítvány akkor állítható ki, ha a volt tanuló
A tanár nyilatkozata akkor fogadható el, ha a jelzett időszakban az iskolában tanított. A volt évfolyamtársaknak be kell mutatniuk bizonyítványukat.
A kérelemnek tartalmaznia kell az alábbi adatokat:
Név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím, telefonszám, melyik évben hol végzett, milyen tagozaton, melyik osztályban, valamint az érettségi vagy szakmunkás vizsgáról, illetve a szakmunkás vagy szakközépiskolai bizonyítványról kér másodlatot.
A bizonyítványmásodlat kiállításáért az illetékről szóló 1990. XCIII. 29.§ (1) bekezdése, valamint a 2. melléklet II. 2. d) pontja alapján 3000 forint illetéket kell átutalással megfizetni.
· A másodlat kiállításával kapcsolatos igénnyel, igénylő megkeresi az intézményt
· Intézmény a igénylő neve, lakcíme, elérhetősége adatokat továbbítja a Tankerületi Központ munkatársának
· Az előzetesen megküldött adatok alapján, számla kerül kiállításra, mely az igénylőnek, az email-ben megadott adatok alapján megküldésre kerül.
· Számla alapján igénylő befizeti a másodlat kiadásával összefüggésben nyújtott szolgáltatásokért nyomtatványonként a 3.000,- forint térítési díjat (Számlaszám: 10032000-00336750-00000000; Közlemény: Név + bizonyítványmásodlat illeték)
· A Tankerületi Központ munkatársa tájékoztatja az intézményt az összeg beérkezéséről, mely tájékoztatás után a másodlat kiállítható.
Az eljárási illeték megfizetésének tényét az eljárás során igazolni szükséges (számlakivonattal vagy bizonylattal a végrehajtott tranzakcióról).
Névváltozás miatt igazgatási díjat kell fizetni, melynek mértéke a mindenkori minimálbér 10 %-a, melyet az iskolában kell befizetni.
Ügyintézési határidő max. 30 nap.
------
nap | nyitva tartás |
hétfő | 13:00 - 13:45 |
kedd | 13:00 - 13:45 |
szerda | 13:00 - 13:45 |
csütörtök | 13:00 - 13:45 |
péntek | - |
Tisztelt Szülők!
az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú, „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt keretében 2024. június 4-én megérkeztek
Normál | Rövidített órák esetén | |
1. óra | 8:00 - 8:45 | 8:00 - 8:40 |
2. óra | 9:00 - 9:45 | 8:55 - 9:35 |
3. óra | 10:00 - 10:45 | 9:50 - 10:30 |
4. óra | 10:55 - 11:40 | 10:40 - 11:20 |
5. óra | 11:55 - 12:40 | 11:30 - 12:10 |
6. óra | 12:55 - 13:40 | 12:15 - 12:55 |
7. óra | 14:00 - 14:45 | 13:00 - 13:40 |
A diákigazolvány igénylése nem kötelező, de ajánlott, hiszen bármilyen diákkedvezmény, csak a diákigazolvány bemutatásával érvényesíthető, legyen az utazás, vagy belépő jegy.
A diáksport versenyein való részvétel is diákigazolványhoz kötött.
A diákigazolvány kiállításának költsége nincs, 2016.január 1-től ingyenes.
Diákigazolvány igénylése:
A diákigazolvány igénylése elektronikus úton történik, a régi papír alapú megrendelést megszüntették. Az új eljárási rend szerint a diákok fotóját az okmányirodák készítik el és az ott igazolásként átadott papíron szerepel a NEK azonosító szám, amely alapján a fényképet és az iskolában rögzített elektronikus megrendelést azonosítják. A dokumentum megléte után kérjük fáradjanak be az iskolába, hogy az elektronikus igénylést felvegyük.
Diákigazolvány érvényessége:
Érvényesítő bélyegre abban az esetben van szükség, amennyiben a tanuló már nem tanköteles korú, azonban még tanul.
Jelenleg a tankötelezettség a 16. életév betöltéséig tart.
Ideiglenes diákigazolvány:
A kormányrendelet rendelkezései alapján az ideiglenes diákigazolványokat az intézmény által nyomtatott egyedi sorszámmal ellátott igazolás váltja fel, mely ingyenes a jogosultak (amennyiben az elektronikus igénylés folyamatban van) számára.
Diákigazolvány pótlása:
Előfordul, hogy a diákigazolványt elvesztik, illetve az adatokban változás történik (lakcímváltozás, névváltozás, állampolgárság, stb.), esetleg megrongálódik. Ezekben az esetekben újra igényelni kell egy újabb diákigazolványt. Amennyiben személyes adatokban bekövetkezett változás, vagy a diákigazolvány megrongálódása indokolja a cserét, abban az esetben le kell adni a régi diákigazolványt, és új igénylést kell leadni. Elveszett diákigazolvány pótlásánál ugyancsak új igénylést kell leadni.
Ugyanez érvényes arra az esetre is, ha iskolát változtatnak, hiszen a diákigazolvány azt igazolja, hogy mely iskola tanulója a gyermek. (Ebből adódik, hogy ahonnan elmegy a diák, abban az iskolában, távozásakor, le kell adnia az ott kapott diákigazolványát.)
A diákigazolvány postázása:
Az elkészült igazolványokat az oktatási Hivatal az iskolának postázza, melyet értesítést követően a titkárságon vehetnek át.