+36 28 360 013, titkárság: +36 30 713 3468, alsós ig. helyettes: +36 30 337 6452, OM azonosító: 032424

szülői közösség - SZK

SZK értekezlet jegyzőkönyv 2024.09.11

Jelen vannak:

Iskolavezetés részéről:
Knonné Gyenes Annamária – igazgató
Kanyukné Kornyicki Erika – igazgatóhelyettes
Mayer Balázs – igazgatóhelyettes

Szülők részéről:

Szántó Veronika 8.c
Gallai Szilvia 3.b
Rugly Norbert 4.b
Széles Dalma 6.b
Molnár Nikoletta 6.b
Tóthné Vadnai Kinga 8.b
Kissné Mihály Erika 5.c
Tarjányi Lívia 5.c
dr. Balogh Zsuzsanna 2.b, 5.a
Ledényi Viktória 8.a
Szíjjártó Tamásné 6.a
Nikolin Anita 2.c
Lázár Péter 2.c, 7.a
Héderné Lévai Beáta 1.a, 4.a, 5.a
Szántó Éva 1.a
Kerecsen-Kainz Rita 7.b
Kecskeméthyné Gyuris Orsolya 7.c
Fábián Sándor 7.c
Demeter Anikó 1.c
Szabó-Tóth Tamara 2.b, 1.c
Zsiga Petra 6.c, 4.b
Bárányos Brigitta 6.c

Szántó Veronika megnyitja az értekezletet, köszönti a megjelenteket. Első napirendi pontként a tisztségviselők megválasztására tesz javaslatot. Feró Krisztián korábbi SZK vezető helyettes magánjellegű okok miatt már nem tagja az SZK-nak.
SZK vezetői tisztségre egyhangúlag megválasztásra kerül Szántó Veronika.
Szántó Veronika vezető helyettesi tisztségre felterjeszti Szabó-Tóth Tamarát, akit a jelenlevők 1 tartózkodás mellett (oka: nem ismeri az illetőt) megválasztja Szabó-Tóth Tamarát elnökhelyettesnek.
Jelenlevők jegyzőkönyvvezetőnek egyhangúlag megválasztják Ledényi Viktóriát. Jelenlevők pénztárosnak egyhangúlag megválasztják Kecskeméthyné Gyuris Orsolyát. Kecskeméthyné Gyuris Orsolya tájékoztatja a megjelenteket, hogy az SZK által jelenleg kezelt pénztári összeg 133 375 Ft.

Szántó Veronika átadja a szót Knonné Gyenes Annamáriának. Igazgatónő megköszöni az SZK tavalyi munkáját, külön kiemelve Rugly Norbert munkáját az iskola honlapjának frissítésében, illetve Szabó-Tóth Tamara koordinátori munkáját egy pályázaton, melynek köszönhetően az iskola 3 millió forintot tudott digitális eszközök beszerzésére fordítani.
Igazgatónő elmondja, hogy idén évfolyamonkénti közös szülői értekezleteket tartottak, elősegítve az egységes kommunikációt, illetve az évfolyamokon közösen felmerülő kérdések- válaszok megvitatását. SZK tag választással kapcsolatban elmondja, hogy a szülői értekezleteken is jelezte, három dolgot tart fontosnak ezzel kapcsolatban: az SZK tag olyan személy legyen, aki akkor is tudja képviselni az osztály véleményét, ha az ő személyes véleménye eltér az osztály nagy részének véleményétől. Továbbá az SZK tag tudjon együttműködni az osztályfőnökkel és az iskolavezetéssel. Igazgatónő a továbbiakban az éves programból a fontosabb, sarkalatosabb pontokat kiemelve folytatja mondandóját.
- Erzsébet tábor kirándulás két időpontban: szept.23-25. (4 osztály), szept.25-27. (3 osztály, 8.c várólistás)
- Szeptember 30-október 4- Sulizsák – Igazgatónő kéri, hogy népszerűsítse az SZK is a programot, mivel az iskola a beérkező ruhák súlyával megegyező forintot kap a programban.
- Október 9. – pályaorientációs nap – 8. évfolyam Pesten, Szakmázz kiállítást látogatja meg, a felső tagozat számára az iskolán belül lesznek programok (alsó tagozat más időpontban , más jelleggel tölti ezt a pályaorientációs alkalmat) Ezen a napon a SegítőKéz Szolgálatta közösen szerveznek programokat.
- Október14-18. – papírgyűjtés – tankerületi szerződés alapján, csak MOHU-n keresztül szervezhető, a befolyt összeg 100%-at az iskola kapja. Igazgatónő kéri a szülők segítségét az aktívabb részvételre – korábbi években 3 konténer is megtelt, tavasszal a gyűjtéskor 1 is alig, a teljes befolyt összeg mindössze 50 000Ft volt. Kérik, bíztassuk a diákokat, szülőket, hogy a gyűjtésben aktívan vegyenek részt.
November 11. – Márton napi lámpás felvonulás – új program. DÖK+Margó néni szervezésében zajlik. Erre az eseményre kérik az SZK segítségét majd szendvicsek elkészítésében. Részleteket később megosztanak.
November 20. – Fogadóesta jelentkezés megmarad a korábbi online módszer, azonban maga a fogadóest jelenléti, személyes megjelenéssel történik majd
December 7.- DÖK Mikulás – ezzel kapcsolatban jelezte Igazgatónő, hogy mivel idén decemberben 2 szombat is munkanap, mely kötelező tanítási nap, az előző években bevezetett Adventi Forgatag esemény megszervezésétől idén eltekintenének, az idő szűkössége miatt jelzik most az SZK felé, hogy nem kérik idén ennek megszervezését, lebonyolítását
Február 24.- Kvassay erősség központú nap – igazgatónő beszámolója alapján a gyerekek szeretik, szívesen részt vesznek rajta
Április 16- Föld Napja – projektnap – a korábbi májusi madarak és fák napi akadályverseny helyett idén ezt tervezik.  Ennek megszervezéséhez, lebonyolításához kérik az SZK segítségét. Szántó Veronika jelzi, hogy amikor erről lesz értekezlet, kéri, hogy mindenképpen legyen jelen alsós és felső tagozatos pedagógus is, hogy a feladatokat egyeztessük velük.  Igazgatónő elmondta, hogy a tavalyi, szülői felügyelet nélküli állomások jól működtek, idén is így szeretnék. A projektnap két útvonalon zajlana, mint tavaly, külön a felső és külön az alsó tagozat. A nap végén a megszokott menetrend szerint a terv, hogy üstben főtt paprikás krumplit kapnak a gyerekek, az étkezés központilag le lenne mondva. Az SZK megszavazza, hogy erre az SZK a szülőktől kérjen be 800Ft/gyermek összeget, hogy az alapanyagot fedezni lehessen.

Május 12-16. – „Határtalanul” program -  az iskola adott be pályázatot, amennyiben pozitív elbírálást kap a pályázat a 7. évfolyamról 39 gyermek utazhat Szlovénia-Szerbia-Horvátország-ot érintő kirándulásra, 4 fő kísérővel. Igazgatónő elmondja, hogy a tavalyi negatív tapasztalat alapján döntöttek egy pályázat  (39 gyermek, 7m Ft-os keretösszegben) beadása mellett. Tavaly megpróbálták a két pályázatot, ami nyert, végül a résztvevői létszám annyira leesett, hogy már alig-alig tudták teljesíteni a pályázati követelményt. Fábián Sándor nehezményezi, hogy csak 39 gyermek mehet (a 7. évfolyamon jelenleg 54 gyerek van), heves vita alakul ki, mennyire igazságos ez, vagy sem. Igazgatónő elmondja, hogy azért, hogy mindenképpen olyan gyermekek mehetnek, akik ezt valóban jutalomként fogják fel, egy objektív szempontrendszert fognak kidolgozni, melyet transzparensen kommunikálni fognak gyermek és szülő felé is, így motiválva a gyermekeket, hogy aki valóban menni szeretne, tegyen érte. Először is, mielőtt bármit tesznek, látniuk kell, hogy egyáltalán nyer-e a pályázat.
Június 20. PÉNTEK – Ballagás (nem lehet iskolai programot szombati napra tenni!) Tervezett időpontok: A osztály – 16 ó, B osztály – 17 óra, C osztály – 18 ó

Egyéb Igazgatónő által felvetett pontok:

- Raklappad projekt – a vezetés szeretné egy projekt keretében az udvari ülőhely lehetőséget bővíteni. Ehhez a szülőktől kérnek segítséget, raklapokra lenne majd szükségük, melyekből közösen egy projekt keretében kint az udvarra lehetne készíteni padokat.
- Pozitívum, hogy a tankerület a terembérleti díjakból amit az iskolában kiadnak,bizonyos %-ot visszaad az iskolának felhasználásra
- Igazgatónő elmondja, hogy az adományozási szabályok szigorodtak. Szülő max. 50eFt-ot adományozhat az iskolának. Alapítvány vagy egyé civil szervezet adományozása esetén a tankerület és a KLIK engedélye is szükséges.
Igazgatónő jelzi, hogy jelenleg a kerékpár és roller tárolás az iskola területén belül nem megoldott, a kinti iskola előtti tárolók állnak rendelkezésre, de ez szűkös. Rollerekre úgy tűnik találnak megoldást, az udvari elhelyezésre rollertárolóban, de kérik az SZK segítségét valamilyen megoldást találni, hogy lehessen egy zárt kerékpártároló.


Ezek után Szántó Veronika jelzi, térjünk rá az új házirend megvitatására. Igazgatónő elmondja, hogy sok visszajelzést kaptak, amit köszönnek, és amit elfogadhatónak tartottak, beletették az új verzióba, ami a tegnapi napon elment tankerületi jóváhagyásra. Igazgatónő elmondja, hogy egyébként az iskolának nem kötelező a házirend tervezetet megosztani és véleményeztetni a szülőkkel, ez teljesen az ő hatáskörük, a szülőknek ebbe igazából nincs beleszólása, viszont ők szeretnék a párbeszédet fenntartani, ezért adták meg ezt a lehetőséget.
Szántó Veronika elmondja, hogy a legtöbb visszajelzés a mobiltelefonok leadási kötelezettségével kapcsolatban, azon belül is az anyagi felelősséggel kapcsolatban jött. A jelenlegi házirend azt írja, hogy az iskola anyagi felelősséget nem vállal. Fábián Sándor jelzi, hogy hiába írják ezt bele, a jelenleg érvényes jogszabályok alapján, amennyiben át kell adni a telefont, onnantól az iskolának anyagi felelőssége van. Szántó Veronika javasolja, hogy az iskolavezetés forduljon a tankerület/minisztérium felé állásfoglalásért, mivel korábbi kormánytisztviselői sajtónyilatkozatban az hangzott el, hogy az iskola a felelős, ha az idő alatt elveszik vagy sérülés éri a telefont, miután a gyermek átadta és mielőtt visszakapta tanórák végén. Több szülő jelzi, hogy az átadás-átvétel ténye sincs rögzítve, nem lehet tudni milyen állapotban adtak át telefont, ez így az iskolára nézve rizikó. Igazgatónő jelzi, hogy értik a szülők problémáit, jelenleg azt tudják nyújtani, ami a házirendben benne van. Érkeznek zárható szekrények és dobozok, ahol a készülékek tárolva lesznek – igazgatónő kérik, hogy a gyerekek felé jelezzék a szülők, hogy legyen kikapcsolva a leadott telefon, mert ez okoz némi problémát jelenleg. A házirendben szerepel, hogy gyanú esetén a gyermeket felszólíthatják, hogy ürítse ki a táskáját – az iskolavezetés megerősíti, hogy pusztán a tény, hogy a dobozban nincs a telefonja valakinek, nem gyanú. Ha látják, hogy valakinél ott van, vagy valaki jelzi, hogy másnál látott, az már lehet gyanú, amikor felszólíthatják a gyermeket a táska kiürítésére.
 További házirendi pontként felmerült a ruházkodás, smink, műköröm, stb. – Kanyukné Kornyicki Erika elmondja, hogy ezeket szankcionálni nem lehet, azonban minden esetben, amikor egy gyermek kirívó öltözetben, sminkkel stb. jelenik meg, jelezni fogják ezt a szülőnek.

Lázár Péter jelzi, hogy gyermeke elmondása szerint kémia órán ugyan fognak kísérletezni, de nem annyit, amennyit kellene;  a számítástechnika, digitális kultúra tanórán nem tudják a számítógépeket használni, mert hálózat nem bírja el, valamint a nagyon meleg teremben ugyan van ventilátor, de azt nem dughatják be. Igazgatónő válaszul elmondja a következőket: kémia órán olyan kísérletek vannak, amelyeket a tanár mutat be, de valóban ahhoz, hogy a gyerekek maguk kísérletezhessenek, nincsenek megfelelő felszerelések. A számítógépekre elmondta, hogy a helyzet addig áll fenn, míg az új konténert át nem adják, mely külön hálózaton fog működni. Jelenleg az iskola elektromos hálózata ezt a terhelést nem bírná el. Amíg ezt megoldják, addig is a gyerekek egy programozás társasjátékkal dolgoznak.  Mindent megtesznek, amit tudnak, hogy minél előbb tudják a gépeket is használni a gyerekek.

Szülő kérdés érkezett a késésekkel kapcsolatban – Kanyukné Kornyicki Erika elmondja, hogy a késések minden esetben felvezetésre kerülnek, de a szülőnek a késés napján 16:00-ig van lehetősége igazolni azt (pl. busz késés) – ez esetben, ha az igazolt késések elérik a 45 percet, igazolt hiányzás kerül bejegyzésre (igazolatlan késések összeadódása esetén igazolatlan óra).

Szíjjártó Tamásné kérdése/kérése az iskola felé, hogy a felső tagozatos tanszerlistát tudnák-e frissíteni, mivel a tapasztalat alapján nem aktualizált. Igazgatónő válasza, hogy gondoskodnak róla. Az alsós listákban szereplő fénymásoló csomagok bekérése is szóba került, így az alsós listák is átnézésre kerülnek a következő tanévre. További kérdés a szülőtől a reggeli ajtónyitásra vonatkozik, mely szerint a felső tagozatot csak 7:30kor nyitják ki – kérés, hogy esős, rossz időben megoldható-e a korábbi nyitás, mert ilyen időben, míg elmennek az alsó tagozatos bejáratig, akkor is elázhatnak a gyerekek. A vezetőség válasza, hogy nem tudják fixen megígérni, mert az ügyeletes tanár beérkezésétől függ, akinek 7:30ra kell ott lennie, de természetesen, ha meg tudják oldani, kinyitnak előbb, de fixre nem tudják ígérni. További kérdése a szülőnek, a tankönyvek vásárlása – sokszor a kapott tankönyv nem igazán jó állapotú. Többi szülő javasolja ilyenkor a KELLO oldalán történő rendelést. Igazgatónő javasolja a digitálisan elérhető okostankönyveket, melynek nagy előnye, hogy feladatokkal is ki van egészítve a könyv, nagyon jól használható.

Rugly Norbert kérdése a vezetőséghez, hogy szülői értekezleten olyan információt kaptak, miszerint a pedagógusok/osztályfőnökök nem kommunikálhatnak az adott Facebook osztálycsoportokban.  Igazgatónő elmondja, hogy a korábbi negatív tapasztalat alapján adták ezt az ajánlást a kollégáknak, elkerülendő a problémákat – voltak olyan csoportok, ahol nem megfelelő hangnemben folyt a kommunikáció, vagy olyan kommunikáció folyt, amit az osztályfőnök nem is kell lásson. Mind a vezetőség, mind a szülők megállapodnak abban, hogy minden hivatalos információ a Krétán keresztül kell folyjon, az a hivatalos kommunikációs csatorna. Az osztályfőnököknek nincs megtiltva hogy Facebook osztálycsoportokban benne legyenek és informális, nem hivatalos (!) információáramlásra használják. Mindenkinek egyértelmű, hogy a Kréta értesítők sokszor nem jönnek, így rizikós, hogy időben mindenki látja-e az információt, bár a vezetőség arra kérte az osztályfőnököket, hogy az SZK tagokkal szorosan együttműködve történjen az információáramlás, az SZK tag az adott Kréta bejegyzéseket közzé teheti a Facebook csoportban.  Tarjányi Lívia elmondja, hogy mindenkinek tisztában kell(ene) lennie azzal, hogy a hivatalos kommunikációs csatorna az a Kréta, ha panasza, egyéni elintézendője van, akkor azt a Kréta felületén kell megtegye, valamint hogy a Facebook csoportok moderátorainak, adminisztrátorainak az is a dolga, hogy jelezze a csoportban és moderálja, ha nem megfelelő stílusú, tartalmú kommunikáció történik.  Igazgatónő megerősítette még egyszer, hogy az osztályfőnököknek nem tiltották meg, hogy ezen csoportokban részt vegyenek, csak ajánlásként fogalmazták meg, hogy ne ott kommunikáljanak.

Rugly Norbert felteszi kérdését, hogy a házirendben nincs szó a házi feladatok, órai munka Krétába való feltöltésének szabályairól, Korábbi években úgy volt, hogy az adott nap végéig a pedagógus felteszi a Krétába a házi feladatot és órai munkát is. Igazgatónő válaszul elmondja, hogy ez korábban is egy belső szabályozásban szerepelt, nem a házirendben, viszont ez is inkább ajánlás jelenleg, mint szabály, mert sokszor úgy látták nem működik hatékonyan. Szülők nagy része egyetértett abban, hogy a gyermek feladata, hogy a házi feladatot felírja, valamint hogy egymás között a hiányzókkal az információkat megosszák.

További szülői kérdés még, a pont, hogy házirend szerint minden hónap 5.-ig be kell kerüljenek a jegyek a Krétába, ez valóban így van-e. Igazgatónő elmondta, hogy igen és visszafelé, utólagosan nem is tudnak adminisztrálni a Krétában.

Ezt követően Szántó Veronika megköszöni mindenki aktív részvételét az értekezleten és az értekezletet lezárja.